Dátum: 2024. április 26. | E-mail
   
 
Oldaltérkép
   

Kitalálós játékok

 Telefon

 

J:6-20 fő
H: tetszőleges
K: -
I: tetszőleges
Cs: mindenki együtt

Sz: Valamelyik játékos „felveszi” a telefont, imitálja, hogy a kagyló a kezében van. Elkezd beszélni egy meg nem nevezett játékoshoz, és csupa olyasmit igyekszik mondani, amiről a „hívott” fél magára ismerhet. Amikor az illető rájön, „felveszi a telefont”, és ő kezd beszélni valaki máshoz a csoportban. Ha nem a hívott játékos veszi fel a telefont, akkor a hívó megjegyezheti, hogy valaki zavar a vonalban, valaki harmadik is belépett, stb...

P: -

- Vigyázni kell, nehogy megbántsunk valakit!

 

 

 Ki vagyok?

 

J: 6-20 fő
H: tetszőleges
K: a résztvevők számának megfelelő kártya, rajta egy-egy híres ember neve, gombostűk
I: 10-20 perc
Cs: mindenki együtt, vagy két „híres ember” a többiek pedig nézők

Sz: A játékvezető minden játékos hátára tűz egy cédulát, egy híres ember nevével. A játékosok egymást kérdezik, és így próbálják kideríteni kicsodák is valójában. Pl.: Van-e feleségem? Írok-e verseket? Magyar vagyok? stb. Aki kitalálta, leveheti hátáról cédulát.

            Változat: Csak két híres ember kérdezi egymást, a nézők tudják ki kicsoda. A kérdéseken így nagyokat lehet nevetni.

P: -

 

 

 Így használják

 

J: 6 fő fölött
H: tetszőleges
K: bármilyen tárgyak
I: 10 perc
Cs: két csapat. Egy játékvezető vagy zsűri

Sz: mindkét csapat kap egy-egy tárgyat (ezek különböző alakúak legyenek, pl. seprű és tányér). A csapatoknak az adott tárgyal, más tárgyak használatát kell eljátszaniuk, tilos a tárgyat saját funkciójában használni. Győz az a csapat, amelyik két perc alatt több tárgyat tudott úgy eljátszani, hogy azt a játékvezető vagy a zsűri felismeri és elfogadja. (l: a tányérral eljátszható a gépkocsi kormánya, kapa, tükör, lavór, paletta, stb., csak tányér nem.)

P: eljátszott tárgyanként egy pont.

 

 Ki a vezér?

 

J: 10 fő fölött
H: körben ülve, vagy állva
K: -
I: 5-10 perc
Cs: egy kitaláló, egy vezér, a többiek együtt

Sz: Egy játékost kiküldünk a teremből. A bennmaradók választanak egy vezért, akinek a mozdulatait utánozni fogják. A vezér mindenféle mozdulatot tehet, pl.: megsimogatja a haját, összekulcsolja a kezét, lógázza a lábát, stb., és ezeket ismételheti is néhányszor. A kiküldött játékosnak ki kell találnia ki a vezér. Ha sikerül, akkor a vezér kimegy, és másik vezért választanak.

P: -

 

 

 Nevezd meg az arcot!

Nyírd ki magazinokból és újságokból híres emberek képeit, majd ezeket ragaszd ki a teremben a falra ide-oda, és számozd meg őket. A játékosok csapatokban vetélkedve nevezzék meg a látott személyeket. Amelyik csapatnak a legtöbbet sikerül felismerni és megnevezni, az a győztes.
 Kezdőoldal
 Kedvencek közé
Pannon Set