J:6-20 fő H: tetszőleges K: - I: tetszőleges Cs: mindenki együtt
Sz: Valamelyik játékos „felveszi” a telefont, imitálja, hogy a kagyló a kezében van. Elkezd beszélni egy meg nem nevezett játékoshoz, és csupa olyasmit igyekszik mondani, amiről a „hívott” fél magára ismerhet. Amikor az illető rájön, „felveszi a telefont”, és ő kezd beszélni valaki máshoz a csoportban. Ha nem a hívott játékos veszi fel a telefont, akkor a hívó megjegyezheti, hogy valaki zavar a vonalban, valaki harmadik is belépett, stb...
P: -
- Vigyázni kell, nehogy megbántsunk valakit!
J: 6-20 fő H: tetszőleges K: a résztvevők számának megfelelő kártya, rajta egy-egy híres ember neve, gombostűk I: 10-20 perc Cs: mindenki együtt, vagy két „híres ember” a többiek pedig nézők
Sz: A játékvezető minden játékos hátára tűz egy cédulát, egy híres ember nevével. A játékosok egymást kérdezik, és így próbálják kideríteni kicsodák is valójában. Pl.: Van-e feleségem? Írok-e verseket? Magyar vagyok? stb. Aki kitalálta, leveheti hátáról cédulát.
Változat: Csak két híres ember kérdezi egymást, a nézők tudják ki kicsoda. A kérdéseken így nagyokat lehet nevetni.
P: -
J: 6 fő fölött H: tetszőleges K: bármilyen tárgyak I: 10 perc Cs: két csapat. Egy játékvezető vagy zsűri
Sz: mindkét csapat kap egy-egy tárgyat (ezek különböző alakúak legyenek, pl. seprű és tányér). A csapatoknak az adott tárgyal, más tárgyak használatát kell eljátszaniuk, tilos a tárgyat saját funkciójában használni. Győz az a csapat, amelyik két perc alatt több tárgyat tudott úgy eljátszani, hogy azt a játékvezető vagy a zsűri felismeri és elfogadja. (l: a tányérral eljátszható a gépkocsi kormánya, kapa, tükör, lavór, paletta, stb., csak tányér nem.)
P: eljátszott tárgyanként egy pont.
J: 10 fő fölött H: körben ülve, vagy állva K: - I: 5-10 perc Cs: egy kitaláló, egy vezér, a többiek együtt
Sz: Egy játékost kiküldünk a teremből. A bennmaradók választanak egy vezért, akinek a mozdulatait utánozni fogják. A vezér mindenféle mozdulatot tehet, pl.: megsimogatja a haját, összekulcsolja a kezét, lógázza a lábát, stb., és ezeket ismételheti is néhányszor. A kiküldött játékosnak ki kell találnia ki a vezér. Ha sikerül, akkor a vezér kimegy, és másik vezért választanak.
P: -
Nyírd ki magazinokból és újságokból híres emberek képeit, majd ezeket ragaszd ki a teremben a falra ide-oda, és számozd meg őket. A játékosok csapatokban vetélkedve nevezzék meg a látott személyeket. Amelyik csapatnak a legtöbbet sikerül felismerni és megnevezni, az a győztes. |